En milstolpe är nådd

Idag den 19/9-15 lyckades vi natta båda barnen samtidigt och kunde äta efterrätt och kolla på ett avsnitt av Narcos tillsammans i soffan. En milstolpe helt klart, att natta båda och få lite tid tillsammans som par är ovärdeligt. Nu hoppas jag att Selma ska börja sova lite längre innan matning på morgonkvisten och då kanske flytta in henne till hennes rum. Freja flyttade till eget rum vid 6 månader. Selma blir 6 månader den 9/10. 

Idag har vi haft en rätt lugn dag. På förmiddagen regnade det så jag och Freja stannade inne och bakade med trolldeg medan pappan var på tippen och slängde vår gamla säng. Freja var så otroligt fokuserad på bakandet och satt i 1,5 timme helt stilla och tyst och byggde med leran. Det var jag och Selma som tröttnade först. Att bara sitta där och baka och lyssna på musik, det var ju fantastiskt. Som jag längtat efter att bara sitta och pyssla lite med Frejski. 
På eftermiddagen åkte vi hem till Mia med familj och fikade. Mia har opererats i veckan sången behövde bli lite bortskämd. Freja blev tokblyg men värmde upp sig lite efter en bulle och lite saft. Den tjejen flirtar med allt och alls just nu och har precis lärt sig säga "ja söt". Hon tar på sig kläder, lägger huvudet på sned och säger "ja söt". Jag dör! Jag undrar om hon lärt sig det av Skrållan i Saltkråkan :)

Nu ligger jag på soffan och njuter av lugnet. Tobbe spelar spel och jag har tittat på spring! En bra lördagskväll som går till historien som den när vi nattade båda barnen!




Mammans konstverk

Älskade syskonen, hur kan Freja vara så här fin mot sin syster? Hon är ju så liten men har så mycket empati. Hon gör allt hon kan för att få Selma glad när hon är ledsen. Fina fina Freja <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0