Imorgon blir jag vuxen

HERREGUD! Ikväll går jag och lägger mig som en ung tjej på 29. Imorgon när jag vaknar är jag en 30 årig morsa till två. Imorgon går jag över till andra sidan, jag kommer inte längre vara in My twenties. Panik! Det känns helt sjukt att jag blir 30. 30 år gammal. Jag kommer ihåg när jag var 18 och träffade någon som var 30 och tänkte att denne någon var ju så sjuuuuukt gammal. Imorgon är jag den personen!

Jag tänkte att det kanske skulle passa sig med en liten summering av vad jag hunnit med som tjugo-någonting.

- Jag firade min 20-års dag i Dublin där jag bodde och pluggade just då. En sjudundrans fest på mina 14 kvadratmeter. Hell Yeah :)

- Jag blev 22 och flyttade till Lund. Pluggade i Malmö och levde studentliv i Lund. Jävlar vad galet det var. 1,5 år pallade jag med innan jag gav upp och flyttade hem. Tog med mig en riktigt fin vän som jag aldrig kommer släppa och en jävlans massa galna minnen. Tullgatan alltså. Vad som hände där stannar där, FÖR ALLTID!

- Flyttade in i min lilla etta i mörbylund. Mitt första egna boende. Gjorde mysigt och bodde där i hela 3 månader... Exakt samtidigt som jag flyttade in träffade jag Tobbe. I september träffades vi ,i januari flyttade vi ihop. Då var jag 24. 

- 2010, 25 år gammal skaffade vi katt. Hämtade hem en liten Milobebis. Världens sötaste lilla kisse. 

- 2011 tyckte vi att Milo behövde en kompis så vi åkte till Katrineholm och föll pladask för en liten hårboll som fick följa med oss hem. Lilla Elmo, världens mest tillgivna katt!

- 2012 var jag 27 och vi förlovade oss den 5/5. 2012 var även året vi flyttade till vår fina lägenhet här i Enebyberg.

- 2013 blev jag 28 och då hände det största som någonsin hänt mig. Jag blev mamma!!!! Mamma till världens bästa Freja. 

- 2015 avslutar jag mina år som tjugo-någonting med att hinna bli mamma en gång till till världens bästa Selma. 

Tänk vad mycket jag hunnit med det senaste decenniet. Vad mycket livet har ändrats. Från galen festande student till förlovad tvåbarnsmamma och matte med husdrömmar. Jag ÄLSKAR mina minnen och jag är så glad att jag gjort så mycket men jävlar vad jag trivs med mitt liv som det ser ut just nu. Jag är så oerhört tacksam för min fina familj. 

See you on the other sidenmy friends :)















Kommentarer
Postat av: Jessie

<3 Stort grattis än en gång min fina fina vän <3 Så mycket du hunnit med, livet är ju fantastiskt! Hoppas att du haft en jättefin dag. Sov så gott första natten som 30-gamling :) <3

2015-10-26 @ 21:17:07
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0