What a day

Den här dagen går inte till historien som en av de bästa. Nej fy den här dagen kan vi ta och glömma tycker jag.
Den började med stora krokodiltårar vid dagislämningen och det gjorde så ont i mig. Freja har inte varit ledsen alls när jag lämnar henne men idag var det något som inte kändes bra för lilltösen. 

Sen började sjukstugedagen. Jag blev tvungen att åka till läkaren och kolla upp mitt öga som Freja stoppade in sitt smutsiga sandlådefinger i igår. Det gör förjävligt ont och är svullet och rött. Läkaren kollade och jag har fått någon typ av skada på ögat så nu är det antibiotika i form av salva i ögat som gäller och går det inte över får jag åka till "ögonakuten". Den här salvan alltså, det är det värsta jag varit med om. Det gör överjävligt ont och jag ser ingenting. Hoppas verkligen det lägger sig nu. 

När jag kom hem var förkylda lilla Selma som varit med tant Frida medan jag var hos doktorn sämre och hennes andning lät inte bra alls. Pipig och snabbandad stackaren. Ringde vårdcentralen och fick en tid. Läkaren lyssnade och höll med mig. 60 andetag på en minut, alldeles för många! Så vi blev skickade till barnläkaren i mörby C för att s skulle få sitta i inhalator. Förkylningsastma konstaterad och vi har fått hämta ut inhalatorer och ska nu köra en tre veckors behandlingsplan. Phew! Nu sover barnen och jag ska göra detsamma för jag misstänker att natten kan bli väldigt lång. 
Jag hoppas innerligt att morgondagen blir bättre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0