Vem är jag?

Just nu är jag inne i en låg period. Antar att det kan vara för att det är ett årstidsskifte på gång, det påverkar alltid mig. Visst att sommaren äntligen kommit och det är varmare än det har varit under juni och juli men man känner att hösten är på väg. Luften är klarare, det är kyligt i skuggan och nätterna är kalla. 

Jag känner mig vilsen, vet inte riktigt vem Mickis är, jag är just nu bara mamma till Freja och Selma. Nu mer än någonsin för när Freja börjar förskolan blir man ju verkligen Frejas mamma. Jag sitter här hemma på dagarna och vet inte vad jag ska ta mig för. Städa? Tvätta? Kolla på tv när Selma sover? Jag vet inte jag bara sitter och känner mig tom. Jag skulle behöva hitta på något utan barn för att få känna mig som mickis för en stund men det är svårt att få till när selmson bara accepterar mamma. Men jag behöver det så vi får lösa det. Dricka ett glas vin med en kompis, prata om annat än amning och bajsblöjor. Klä upp mig, sminka mig och få känna mig fin. 

Jag ÄLSKAR mina barn så himla mycket men ibland måste jag komma ihåg att jag också är en egen person inte bara mamma. Jag behöver ocksåmfåmgöra något för bara min skull!!

Den nakna sanningen. Så här ser jag ut efter en helt vanlig dag. Hämtade en lycklig men trött Freja på föris och vi bråkade hela kvällen. Hon ville inte äta middag, inte leka, inte mysa ingenting. Efter att ha tjurat och skrikit i 45 minuter mutade jag henne med Pippi Långstrump sången som vi alltid dansar loss till och sen med Saltkråkan. Amningshåret gör ju inte direkt att man ser snyggare ut :p

Tur att ni är så förbaskat söta <3



Kommentarer
Postat av: Jessie

Ja, du måste få vara bara mickis! Lyssna på musik du gillar, längta efter något du vill göra o sen göra det, köpa dig nåt fint, läsa nåt bra, träna om du vill, sova - vad som helst, bara du får chans att bara vara du en stund. Hoppas ni kan fixa <3

2015-08-25 @ 16:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0