Artonde augusti tjugohundrafemton

Idag är det den 18 augusti 2015 och det innebär att Rune, tobbes pappa, barnens farfar skulle firat sin 70-årsdag. Den 26 januari i år somnade han in efter flera års kamp mot den jävla cancern och fick aldrig uppleva den här födelsedagen, men vi har firat ändå. Vi gick och hälsade på på kyrkogården, tände ett ljus och la dit blommor. Sedan mötte vi upp Kerstin, Johanna och Hampus för att äta middag tillsammans.

Idag tänker jag lite extra på dig svärfar. Jag tänker på hur mycket du älskade Freja, hur du busade med henne och lärde henne hyss. Jag tänker på de gånger jag blev arg på dig för att du sköt luftgevär på fåglar och vi "tjafsade". Jag är glad att du hann få träffa Freja och att du hann välja ut och ge henne ett gosedjur, en lila bläckfisk som hon kommer kunna ha hela livet och minnas dig. Jag sörjer att du aldrig fick träffa Selma och jag ska göra allt jag kan för att berätta för henne vem du var. Du kommer alltid att finnas med oss och vi pratar mycket om dig. Vi saknar dig. 








Kommentarer
Postat av: Jessie

Så fint skrivit <3 massa kramar

2015-08-19 @ 20:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0