Regn och rusk

Ush vilken tråkig väderdag det varit idag, till och med Freja har varit seg och trött, vi spenderade förmiddagen i soffan, hon sov på mig och så lekte vi med favoritleksakerna en stund. Nu behöver man verkligen ha leksaker tillhands överallt för hon måste alltid ha något att pilla med, men i nödfall duger nappen ganska bra som leksak också, eller en tidning... eller nycklar... eller ja, vad som helst egentligen! 
 
Vid 14 gick vi över torget för mammaträff på BVC och tandhygienisten. Kändes inte så där jättegivande om jg ag ska vara ärlig, kontentan var typ att man ska borsta tänderna på sina barn... ja för det visste jag inte?
Efter det satt vi och snackade en stund och kidsen fick "leka" med varandra, sen var Freja så trött att hon somnade så fort jag la ned henne i vagnen och sov i två timmar, jätteskönt att få lite egentid sådär på eftermiidagen, det var ett tag sedan, hon är ju inne i en fas där hon bara vill sova på dagarna så när hon sover vidae i vagnen efter promenad är det en seger. Jag kommer ihåg när hon alltid sov i flera timma efter promenad, den tiden är det slut på :)
 
Imorgon kommer mamma över en sväng och ska ta hand om Freja så att jag kan få städa inför lördagens namnfest. Har lite ångest för det ska vara kallt och regna på lördag, vi som hade räknat med att kunna vare ute, det kommer nästan 45 pers hem till oss... kommer bli spännande att se hur det går!
 
Nej nu ska jag lägga mig i sofan och njuta lite av egentid, Freja sover gott i sin säng efter att ha haft kusinerna här på middag för de kan inte komma på lördag så de ville komma hit idag och lämna en liten present, en jättefin uggle-nattlampa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0