Dålig service

Idag var jag på bauhaus och skulle inhandla dynor till vår soffgrupp som vi har på balkongen. Jag åkte först till den i Barkarby där de tyvärr var slut men killen som hjälpte mig där var hur trevlig som helst och ringde runt och hörde om de kunde fixa fram något. Ja i Upplands Väsby skulle det finnas så jag och Freja åkte dit. Som sagt där fanns den, det var bara de att det var den största kartongen jag någonsin sett, alltså jag skulle kunna bo i den så stor var den. Okej, jag inser ju ganska snabbt att jag  aldrig kommer klara detta själv med barnvagn och vagn med kartongen och frågar därför väldigt snällt om det skulle finnas möjlighet att få hjälp att få ut den till bilen men då fick jag bara det fantastiskt trevliga svaret "nej, sådant håller vi inte på med" öh okej? Är det någon typ av policy att dom inte ska hjälpa kunder som handlar för en massa pengar? Det var sjukt lite folk i varuhuset och de hade lätt kunnat avvara en person att hjälpa mig köra ut vagnen, men nej istället kämpade jag så jag blev svettig med barnvagn, arg bebis och byggvagn. Fy fan i helvete vad otrevligt! Väl ute på parkeringen kom det fram en helt underbar familj på två barn och en pappa som hjälpte mig att få in kartongen i bilen och köra tillbaka helvetesvagnen, tack gode Gud att det finns fina människor där ute! Sen att kartongjäveln inte gick in i bilen och jag var tvungen att packa upp skiten på parkeringen och slängde kartongen innanför entrén för den kunde jag heller inte få hjälp med att slänga, det är en annan historia :p

Sen på kvällen var vi och köpte en gåstol till Freja som jag hittade på blocket, så nu ska vi se om hon fattar grejen med att kunna ta sig runt lite granna. Vi provade en stund när vi kom hem men hon var för trött så vi gör ett nytt försök imorgon. 
Nu sover hon sött i sin säng och jag ska göra detsamma, vi var nämligen uppe vid 04.20 imorse för då ville Freja leka, suck! Imorgon ska vi göra så roliga saker som att städa och putsa fönster yeyy.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0