Mammagrisen

Jag har fått en liten mammagris på halsen. Freja har alltid varit så okej med att sitta i sittern eller ligga i gymet en stund så mamma har fått duscha eller plocka lite disk eller vad det nu varit men nu är det bara vara hos mamma som duger. Igår skulle jag få lite egentid och måla naglarna och lite sånt som man vill göra ibland så Freja var med sin pappa, i vardagsrummet där jag förövrigt också satt och målade naglarna och var helt jäkla förkrossad, jag har aldrig hört henne skrika på det sättet förut. Tobbe kämpade på och gjorde allt han kunde, vaggade, skumpade, sjöng, hade henne i selen, i sittern, i gymmet, inget funkade hon var helt förkrossad och efter 45 min gav Tobbe upp och lade henne i mitt knä, då blev hon lugn och somnade. T berättade att det är så här det är när jag är och simmar varje onsdag. Jag har inte riktigt trott att det varit så illa eftersom jag aldrig sett henne så arg förut men nu tycker jag synd om honom som får en sån arg bebis men jag e väldigt glad att han orkar kämpa och inte bara säger att jag inte får åka.Jag  hoppas att den här fasen går över snabbt!

Idag var det simning på schemat igen och hennes första dyk! Första dyket blev hon lite arg men andra kom hon upp smaskade lite och skrattade, jäkla Sötnöt! Hon tog tag i lärarens näsa och drog riktigt hårt när han hade varit dum och hällt vatten på henne, bra där Frejski!

Efter simningen åt vi lunch med Josefin och Irma och sedan åkte vi och fixade stenskottet i framrutan på bilen. 




Så här trött blir man av simning, man somnar mitt i leken...

Kommentarer
Postat av: Jessie

åh, vill gosa med sötisen!!!

2014-03-25 @ 21:19:49
URL: http://jessiies.blogg.se
Postat av: Jessie

hihi, fast det kanske jag ändå inte fått av henne just nu ;)

2014-03-25 @ 21:20:04
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0