Jag blir galen!

Nu har jag varit med Freja på BVC och hon har fått sina första sprutor. Usch vad hemskt det var, det gjorde jätteont och hon var jätteledsen efteråt. Hon somnade i vagnen när vi gick hem och ligger och sover nu, lilla gumman. Vi skulle åkt till BUP idag för återbesök för mig eftersom jag mådde dåligt när hon kom men jag ringde och avbokade det för jag vill inte behöva väcka Freja för att åka iväg. Hon ska få sova så länge hon vill.

Utöver sprutorna var det även vägning och mätning som gällde. 64 cm lång och 6900 g tung. Sköterskan sa att hon har stuckit iväg i vikten och att jag ska se upp med hur mycket hon äter. Jag blir galen på det här! Först gick hon ner i vikt och vi var tvungna att hjälpa till med ersättning och nu har hon gått upp för mycket? Jag trodde inte ens att bebisar kunde gå upp för mycket? Hon slutar ju äta när hon inte vill ha mer och det är inte så att jag tvingar i henne mat? Just nu känner jag mig galet förvirrad. Freja äter bara 6-7 gånger på ett dygn vilket är ganska lite i jämförelse med andra, men jag antar att hon får i sig mycket på de gångerna hon äter. Men vad ska jag göra? Ska jag ta ifrån henne maten fast hon inte e klar så att hon blir helt hysterisk? Ush jag tycker det är så svårt, ska jag lyssna blint på sköterskan eller ska jag lita på min egen instinkt? Jag kanske ska försöka stå ut längre innan hon får mat för att se om det verkligen är mat hon vill ha och inte något annat...

Nej, nu blir det en kopp kaffe för mig och kanske ett avsnitt av Pretty little liars medan lilltjejen sover.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Skumt, trodde inte heller dom kunde väga för mycket på bara bröstmjölk! Kan du inte fråga nån annan barnmorska? Bättre med för mycket än för lite. Räcker ju med en veckas sjukdom så kan det ju rasa en del.. Ebba nådde nästan 8-kilosstrecket, sen fick hon 3dagarsfeber.. Kram

2014-03-05 @ 21:23:04
Postat av: Jessie

Ja, finns det ingen annan att fråga om råd? Den där lilla, gosiga magen ska ju vara där <3 Jag tror på din instinkt :)

2014-03-06 @ 19:14:53
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0