Nytt år!

Jaha, då var det ett nytt år, 2014. Det här året kommer vara vårt första som familj och vi ser så mycket fram emot att få se lillskrutten växa och utvecklas. 

Jag tänkte jag skulle försöka sammanfatta 2013 lite men jag tycker det är jättesvårt, det känns som att det enda jag kommer ihåg är tiden nu efter att Freja kom. Det största som hänt liksom, men några små saker ska jag väl kunna få ihop.

Året började som vanligt med jordens baksmälla och slöhäng i soffan, för sista gången på ett tag, men det visste vi inte då.
Den 19/1 gjorde jag ett gravtest som visade positivt, lycka! Samma dag hade Tobbe födelsedagsfest och jag var nykter under århundradets fylleslag. Rödvin på väggen, drink på mattan och en hel del spyor. När jag klockan 4 började blöda näsblod fick jag nog och slängde ut alla. Mattan fick slängas och väggen målas om. Herregud!

I februari åkte Tobbe till Spanien med sitt dåvarande jobb och när han var borta fick jag missfall, tack gode Gud för att jag har så fantastiska vänner som släppte allt och kom hit och tog hand om mig. Det var verkligen hemskt och jag var totalt förkrossad.
När jag kom tillbaka efter sjukskrivning blev jag biten av en boxer på jobbet å blev sjukskriven igen, under den perioden insåg jag hur dåligt jag mådde på jobbet och sa upp mig. Det ledde till uppror och alla hotade med att säga upp sig om jag gick. Chefen insåg vad det betydde och erbjöd mig bättre villkor, jag stannade, vilket senare skulle visa sig vara ett av mina största misstag...





I mars mådde jag konstigt. Var skittrött, illamående och grinig. Frida frågade om jag var gravid igen men jag trodde inte det skulle kunna vara så, inte så snabbt. När mensen aldrig kom igång så gjorde jag ett test och jomen visst var jag gravid igen, hur sjukt!!!
Vi åkte till Gotland med mamma och pappa på påsken, det var den kallaste påsken jag varit med om, Brr!







I april var jag världens jobbigaste tjej och ville aldrig äta något och när jag inte jobbade sov jag på soffan. Tobbe tyckte jättemycket om mig just då... Jag kommer inte ens ihåg om vi gjorde något speciellt under denna månad.

I maj firade vi ettårig förlovningsdag, hade en mysig helg i Åkersberga men jag mådde fortfarande inte jättebra. Jag kommer ihåg en kväll efter jobbet när Carro ringde å frågade om jag ville äta middag och jag kände, ja för fan va kul, de gör vi. Jag sa till Tobbe att jag skulle iväg och han sa -Va? Är det sant? Åk innan du blir trött.
Haha, ett ganska bra kvitto på hur trött jag varit. 





Juni kom och jag mådde mycket bättre. Värmen kom också, underbart. Vi tog långa härliga promenader på jobbet, midsommar firade vi i Nykvarn hos Fredrik och Sussi med god mat och femkamp. Vid 1-tiden tröttnade jag på fyllona och packade in tre fullosar i bilen, de div hela vägen hem.







Jag hade fördelen att vara ledig större delen av sommaren så juli spenderades i solen, på utflykter eller vid vattnet. Jessie kom hit och hälsade på ett par dagar, så mysigt att bara hänga. Efter det åkte vi till Gotland med alla syskon, respektive och djur. Fem katter och en hund, underbart! 







I augusti åkte jag och Tobbe på minisemester till Kolmården och efter det till Loka brunn spa och hade en fantastisk dag. Perfekt uppladdning för att gå tillbaka till jobbet. Alla bilder från slutet av sommaren har försvunnit från min telefon :(

September blev sista månaden jag jobbade. Lyckades fylla dagiset samma dag som jag gick på ledighet! Började känna mig stor och klumpig.



Oktober var min första lediga månad. Magen växte å Lillis retade gallfeber på mig genom att vara så ojämn, sparkade ena dagen, var stilla i två...
Jag blev grundlurad av Tobbe och mina tjejer som anordnat en underbar storkfest. Blir tårögd när jag tänker på det. 
Oktober var också månaden jag förlorade en vän som jag haft i 17 år. Har aldrig blivit så illa behandlad av någon i hela mitt liv men inser nu att jag nog har det bättre utan henne och hennes familj. 





November bestod av väntan och jag hamnade i den där klassiska nestingfasen. Hemmet skulle vara klart innan bebis kom. Tapeter kom upp i frejas rum och vårt sovrum. Vi fick upp gardiner som jag fick i födelsedagspresent av Tobbe och Johanna. Lampor kom upp och jag målade en svarta tavlan i köket. En hylla i hallen kom också upp. 25/11 var hon beräknad men hon ville inte bli ett novemberbarn!











Och så kom då december, månaden som förändrade våra liv. Man kan bara beskriva den månaden med ett ord, bebisbubbla! Den 4/12 klockan 18.29 kom hon, som vi längtat! Två stolta men trötta föräldrar åkte hem med en liten Freja för att börja en ny fas i våra liv. Omtumlande men underbart. 
Vi firade vår första jul som familj, hade besök i princip hela tiden och fick så mycket presenter och lyckönskningar. Året avslutades hemma i lugn och ro med god mat och en film medan Freja sov på sin mamma. 









2013 är året då vi blev en familj och det kommer alltid komnas ihåg som det bästa året i våra liv!





Kommentarer
Postat av: Jessie

så härligt att läsa <3<3

2014-01-02 @ 11:27:07
URL: http://jessiies.blogg.se
Postat av: Carro

2013, vilket år! Underbart!

2014-01-02 @ 20:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0