Kaos med stort K och kärlek

Vi hade ett mål med den här helgen; att få ordning hemma och i förrådet. Lilltjejen växer så det knakar och har redan vuxit ur mycket saker som måste ställas undan för att kanske någon gång få komma fram igen till ett syskon...
I vilket fall så behövde det röjas! Lillebror och Frida var så snälla och ställde upp och var Freja vakt igår så vi kunde åka til Ikea, köpa förvaringshyllor och lådor och sedan fixa ihop allt. Jag rensade förrådet, Tobbe å Calle byggde hyllor och det var TOTAL kaos här hemma. Idag åkte Tobbe till tippen med en proppfull bil och utöver det har han sprungit många vändor till soprummet. Dagen idag har gått åt till städning i garderober uppe i lägenheten och organisering samt en rejäl storstädning. Behöver jag säga att vi är totalt jäkla slut? Dock sjukt nöjda över att detta är gjort och nu ska det fasen hållas fint överallt! Vi är så oerhört slarviga båda två och vi försöker verkligen bättra oss. När lilltjejen börjar krypa och sedan gå gäller det verkligen att det är ordning hemma.

Tobbe och Hampus hann även hämta vår nya sänggavel som vi äntligen köpt efter två års suktande. Nu är den vår och vårt sovrum kommer bli så fint när jag får upp de nya gardinerna och hittar nya kuddar till sängen! 

Nu sitter jag i soffan med en sovande tös och vilar min trötta kropp som varit vaken sedan 04. Min fina man servar med vatten och uppskuren apelsin, det är kärlek de!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0