Amningskrångel

Jag håller på att bli galen på amningen, ena dagen fungerar det hur bra som helst och andra dagen krånglar det jättemycket och Freja blir helt hysterisk och jag blir helt hysterisk. Ingen bra kombo och den leder oftast till att jag ger upp och ger henne flaska. Jag vet inte om det är så att jag har för lite mjölk eller vad det kan vara. När vi var på mammagruppen idag pratade vi om det och kom fram till att det är bäst att bara låta henne få flaska när det inte fungerar, det är inte bra för varken mig eller henne om vi ska bråka hela tiden. Det kändes skönt att få prata av sig och få lite tips och råd, man blr ju inpräntad att det bara ska vara amning och när det inte funkar är det superjobbigt. Jag ska verkligen försöka att amma i den mån det går men vill hon ha flaskan så får hon det. När vi är bland folk har jag helt gett upp att ens försöka amma för det funkar absolut inte. 
 
Utöver amningen har vi haft en väldigt mysig dag. Imorse låg vi i sängen länge å myste, liggammade för första gången på väldigt länge (då funkade det minsann!) och somnade tätt tätt intill varandra. Jag blev väckt av att det ringde på dörren men lilla fröken sov vidare ett tag till. Vid elva kom Bettan och hämtade upp för lunchdate, det var jättemysgt att träffas och prata lite strunt, det händer alldeles för sällan. Freja var vaken rätt mycket och satt och pratade med flugisen i sin bilstol och var supernöjd. Det är så skönt att hon gillar att vara bland folk. Klockan 14 var det sedan dags för möte med mammagruppen och lite babymassage, idag lyckades vi vara med hela tiden med bara någon liten protest på slutet och det verkade som hon gillade det framförallt ryggmassagen när hon låg på mage. Det är så roligt att se hur intresserade alla bebisarna är av varandra och det kommer bara bli mer i framtiden!
 
Efter det kom pappa och hjälpte mig att sätta upp hyllor i badrummet och så tog vi en kopp kaffe, sen kom Tobbe hem och det var dags för middag. Dagarna bara försvinner, det är galet!
 
Nu har Freja precis badat med sin pappa och är inte jätteglad jsut nu, hon hatar att gå upp ur badet, men dt blir nog bra snart, sen är det snart dags för sängen och imorgon har vi lite ärenden vi måste ta hand om.
Sov gott så hörs vi kanske imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessie

Det låter som ni har så mysiga dagar (förutom amningsbråken ;) ). Längtar som en tok till lördag!

2014-02-26 @ 11:30:21
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0