Lucka 4: En av dina starka sidor som förälder

Det är mycket man har dåligt samvete för när man blir förälder. Gör jag rätt? Ger jag henne allt hon behöver? Borde jag göra mer? Etc etc. 

Jag tror att en av mina starka sidor som förälder är att jag är väldigt lugn. Jag hetsar inte upp mig i onödan, försöker att låta henne få hålla på, misslyckas och sedan prova igen. Jag är inte hispig och rädd utan tar det som det kommer. En av mina svaga sidor är att jag är ett kontrollfreak och när det inte går som planerat , vilket det aldrig gör med barn tycker jag att det är jättejobbigt. Jag har inte världens bästa tålamod heller men det har blivit betydligt bättre! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0