Julkalender en dag för sent - Dagen då allt förändrades

Jag snodde denna julkalender från herrochfrulagergren.se, tyckte den var lite rolig och då kanske jag får lite inspiration vad jag ska skriva om. Eftersom jag hittade den nu får ni (förhoppningsvis) två inlägg idag!

Lucka 1: Dagen då allt förändrades 

Det finns många dagar det senaste åren som skulle passa bra in här men jag måste nog säga dagen då jag blev gravid för första gången. Det var i april 2012 och jag var inte alls beredd på vad som skulle hända. Jag var sen men hade inte reflekterat över det förrän min dåvarande kollega undrade om jag inte skulle testa för säkerhets skull. Jag hade inte ens tänkt tanken att jag kunde vara gravid men köpte ett test bara för skojs skull. Vi skulle ju inte ha barn nu... 

Jag kom hem och kissade på den där sabla Stickan och den visade typ gravid, haha ja nu i efterhand så vet jag att alla "typer" av positiva svar på dessa test betyder faktiskt att du ÄR gravid men det visste jag inte då. Jag ringde Bettan och var lite smått panikslagen, vi tog en promenad, pratade länge och jag insåg att det här är ju faktiskt något jag vill. Morgonen efter tog jag ett nytt test och det visade superpositivt, shit vi skulle bli föräldrar! Vi var jätteglada båda två och började planera för framtiden. Att vi skulle få två missfall innan superfreja kom till världen var vi lyckligt omedvetna om, allt vi visste var att det var det här vi ville! Dagen då allt förändrades, vi blev föräldrar! 






lucka 1:
 Ett inlägg med rubriken ”Dagen då allt förändrades”.
Lucka 2: Ett av dina lyckligaste ögonblick i år.
Lucka 3: Blogga din önskelista för i år!
Lucka 4: En av dina starka sidor som förälder.
Lucka 5: Ett av de tuffare ögonblicken i år.
Lucka 6: Djupdyk i albumarkivet! Ta fram ditt mobilalbum och plocka ur bild nummer 8, 32, 48 och 80 räknat från första bilden i albumet och blogga om dem.
Lucka 7: Ett inlägg om något du är helt och håller beroende av i vardagen.
Lucka 8: Ett inlägg om personen du senast pratade i telefon med.
Lucka 9: Ett inlägg om din favvojullåt (ja, har du ingen får du välja en nu) och ett minne du har kopplat till den.
Lucka 10: Ett inlägg om något du drömmer om.
Lucka 11: Ett inlägg om hur du planerar att fira jul i år.
Lucka 12: Djupdyk i albumarkivet! Ta fram ditt mobilalbum och plocka ur bild nummer 8, 32, 48 och 80 räknat från sista bilden i albumet och blogga om dem.
Lucka 13: Ett luciaminne.
Lucka 14: Ett inlägg om när, hur och varför du grät senast.
Lucka 15: Ett inlägg om tre saker som får dig att må bra.
Lucka 16: En av dina svaga sidor som förälder.
Lucka 17: Ditt bästa julminne.
Lucka 18: Ett inlägg med rubriken ”Tre knep som underlättar min vardag med bebis/barn”.
Lucka 19: Ett inlägg om vilka tre kända personer, levande som döda, du skulle vilja bjuda in till ditt julfirande om du fick välja fritt. Motivera, såklart!
Lucka 20: Djupdyk i instagramarkivet! Ta fram din instagramprofil och plocka ur bild nummer 35, 40 och 61 räknat från senaste bilden i albumet och blogga om dem.
Lucka 21: Ett inlägg med rubriken ”Såhär hade min önskelista sett ut om jag var 8 år ung”.
Lucka 22: Ett inlägg om dina mesta julcravings i år.
Lucka 23: Ett inlägg om något du verkligen ser fram emot det kommande året.
Lucka 24: Ett inlägg om tre saker du tror att dina bloggläsare inte vet om dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0