God fortsättning

Här har det ekat tomt ett tag... Min julkalender dog. Jag vet inte vad som hände, eller jo det beror nog lite på att vår lilla älskling har bestämt sig för att hon vill spendera så mycket tid som det bara går med sina föräldrar och vägrar
sova. På kvällen har hon varit uppe jättesent och hon har knappt sovit på dagarna. Från att ha somnat vid 19 varje kväll så är det lite skillnad på egentiden! Ni får helt enkelt förlåta mig! 

Julafton kom och passerade, men den var underbar! Minusgrader och sol bjöd dagen på och på kvällen började det snöa, som jag önskat mig det! Vi spenderade dagen och natten hos mina föräldrar med julfika, julmiddag och såklart paketöppning! Som alltid var det en massa klappr under granen fast pappa säger varje år att det inte blir några. Vi fick så mycket fina grejer allihopa! Jag fick en jättefin plånbok och en klocka av mamma och pappa och av Tobbe fick jag en shoppingdag på stan, underbara man <3
Freja fick en kanin som hoppar och låter av sin farbror och Frida och jäklar vad söt hon var med den. Det första den fick var en stor puss på nosen och sen bar hon runt på den resten av kvällen, gulliga unge! Tobbe fick globalknivar och jag har nog inte sett någon bli gladare, han hade nog gärna ställt sig och hackat saker på julaftonskvällen! 
Kvällen avslutades med en omgång sällskapsspel där inte tyckte reglerna var särskilt bra så de får vi modifiera till nästa gång, typiskt min familj :)

Juldagen igår började med en solig "promenad" på tomten. Freja åkte pulka för allra första gången med skräckblandad förtjusning. Sedan bar det av till tobbes familj ute i skärgårdsstad där Freja busade gärnet med alla sina kusiner och vi åt mat, fikade och åt mat igen. Kalkonmiddagen blev inte riktigt som vi tänkt oss då Freja höll på att somna sittandes i sin stol så vi fick packa Ihop och åka hem med
Kalkonen nedslängd i magen... Livet med småbarn!

Som vanligt har jag varit upptagen med att uppleva så jag har inte en bild att bjuda på. Jo några från pulkapromenaden som syrran skickade.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0