Påminn mig

Jag ska bli mamma. Det är så sjukt. När en kompis häromdagen sa "hon e redan lik sin mamma" så liksom fattade jag det. Det känns helt sjukt men alldeles underbart.

Det känns skönt att jag är bland de första i min vänkrets som blir mamma för jag har inte så många runt omkring mig som kan ge mig galna råd. Jag har en kompis som har en kompis som säger att om man sover på vänster sida så dör barnet, eller dricker man mer än en kaffe i veckan så kommer barnet skadas. Man får inte pussas med sin hund och man får knappt leva. Herregud människa, vakna upp och var lite källkritisk. De e klart som fan inte barnet dör om man sover på vänster sida, jag tror människor sovit så sedan urminnes tider och hur mycket kaffe du får dricka står på Livsmedelsverkets hemsida som väl ändå har den mest aktuella listan över do's and don'ts.

Sedan när barnet är förtär det ju såklart också massa mammor som vill komma med massa goda råd som kanske fungerade jättebra för dem men som inte stämmer alla för oss. Påminn mig om jag någon gång blir så att jag ska hålla på å vara någon expert. Jag tror det handlar så extremt mycket om individen och hur man känner just sitt barn och det går inte att jämföra med andra!

Nej nu ska jag sluta babbla och sova istället!


Kommentarer
Postat av: Jessie

Precis. Mer sunt förnuft till folket! :)
Så himla söta kläder!! <3

2013-07-04 @ 07:39:29
URL: http://jessiies.blogg.se
Postat av: Bettan

Du kommer bli världens bästa mamma, så är det bara ❤

2013-07-04 @ 14:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0