Det där med karriär

Jag håller på att bli galen. Jag vet inte vad jag vill med mitt liv. Jag har aldrig varit en karriärsinriktad människa just för att jag aldrig vetat vad det är jag vill göra. Jag har alltid tänkt att det kommer väl längs vägen, jag ramlar in på något som jag gillar och liksom hamnar där. Just nu är jag dock mer vilsen än någonsin. Jag älskar hundarna men det är ett enformigt jobb som jag inte kommer göra för alltid. Jag kollar annonser på jobb men det finns ingenting jag känner att fan, det här vill jag verkligen göra. Jag kollar på utbildningar men känner samma sak där. Jag avundas verkligen er som vet, som har ett mål, en dröm, något att sträva mot. Jag skulle behöva en livscoach som sa till mig att det hör är den vägen du ska vandra... Men ja, det kommer väl så småningom...


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag känner igen känslan. Jag var också där för inte så länge sedan. Jag försökte att fundera ut vad jag tycker om att göra, alltså vad jag blir lycklig utav att göra. Det var svårt, för jag kom inte på någonting som jag för stunden blev lycklig utav att göra, så jag funderade på vad som tidigare gjorde mig glad. Då började jag hitta tillbaka till den dröm jag en gång haft. Men det är ju inte så lätt om man aldrig haft en sån dröm.
Men finns det något som du känner tillfredsställelse när du gör?
När du sluter ögonen och tänker var du är 10 år framåt i tiden - vilken arbetsmiljö tänker du? Inomhus/utomhus? Med människor/djur/pappersarbete/dator? Du kanske inte tänker på något särskilt yrke, men du kanske får en bild utav hur miljön ser ut? När jag försökte göra det var det lättare att se hur man tänkte sig den privata delen men jag såg mig i alla fall inte i en skola.
Vilket av de jobb du hittills haft har du känt dig mest nöjd med? Det kändes som att du trivdes då du arbetade på Åhlens innan du började plugga? Jag vet inte om det är något som du vill arbeta med för alltid, men det kanske är något att utgå från?
Kramar i tusen

2013-02-22 @ 14:35:37
URL: http://jessiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0