10 dagar som mamma

Nu har jag varit mamma till Freja i tio dagar, tio omtumlande dagar. Det är så mycket hormoner och känslor som uppstår när man blir mamma och speciellt när amningen kommer igång. Det har inte varit lätt, jag har mått ganska dåligt men när jag tittar på Freja så är allt värt det, min fina fina tjej. BVC och barnmorskorna på förlossningen har verkligen varit underbara och vi har fått så mycket bra stöd och hjälp från alla, jag är verkligen imponerad över hur mycket hjälp man får. Det är så mycket man undrar över precis hela tiden. Hur mycket ska hon sova? Hur ofta ska hon äta? Ska jag väcka henne för att amma?  Frågorna är oändliga. 

Nu känns det som att jag börjar lära känna henne och jag förstår mer och mer vad det är hon vill med sina olika ljud och gester. 
Tobbe är underbar både som pappa och som stöd åt mig, utan honom skulle jag aldrig klara mig och det har varit så otroligt skönt att ha honom hemma nu i början, jag måste erkänna att jag är lite rädd för hur det blir när han går tillbaka till jobbet på torsdag, men det klarar vi, jag och Freja. Sedan är det ju jul och mycket ledigt igen!

Nu ska jag fortsätta titta på Harry Potter å hoppas på att lilltjejen fortsätter sova en stund till, hon har varit orolig å vaken väldigt mycket idag lillskruttan.




Kommentarer
Postat av: Jessie

Låter häftigt att få lära känna sitt barn <3
Vet du? jag tittade faktiskt också på harry potter, första gången!!

2013-12-15 @ 18:58:43
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0