Jag har sagt det förut

Jag vet att jag har tagit upp det här i bloggen förut men jag kan inte hjälpa att bli förbannad när det kommer upp igen. Nu ska man ta bort Tintin böckerna från Kulturhuset i Stockholm för de är rasistiska och ger barn en skev bild av hur världen ser ut. Men herregud vad menar dem? Att alla barn som läser Tintin kommer växa upp och bli rasister? Det måste ju vara vetenskapligt bevisat, jag menar jag är ju helt dum i huvudet eftersom jag är uppväxt med både Tintin och Astrid Lindgrens rasistiska Pippi Långstrump. Det är väl viktigare för barn att få ta del av det som varit, man kan inte radera en stor del av vår litteraturhistoria bara för att det inte passar sig längre. Gör det till något bra, skapa en diskussion. Jag lovar att barn är så pass smarta att de kan förstå, man ska inte underskatta dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0