Så fruktansvärt jävla trött

Jag är så urbota trött på debatten om könsroller, så fruktansvärt jävla trött. Jag orkar inte läsa om det längre för jag tycker att det är så fruktansvärt patetiskt. Att det blir "folkstorm" över en reklam där en mamma ropar på någon som man tror är ett barn men är en man, att man inte får skriva om mode utan att förstöra tjejer, att man inte får ha rosa när man är tjej och blått när man är kille för att det är stereotypt. Jag orkar inte höra mer. Om jag får en dotter ska jag måla rummet rosa å låta henne ha långt hår i fina frisyrer å låta henne bära prinsessklänning varje dag. Om jag får en kille ska det vara blått och bilar för hela slanten, men vill han ha klänning å hon ha bilar så e de okej med :)

Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0