Räddare i nöden

Mörkret behöver komma ut i ljuset för vi människor är så mycket mer lika än vi tror. Kloka ord från Peter Jöback.
Jag kan inte annat göra än att hålla
med.
När jag mådde som sämst minns jag att jag önskade att jag inte var ensam med att känna så. Jag ville bara att någon skulle säga att dom förstod, att dom hade känt precis likadant. När någon berättade att dom faktiskt också hade mått så där riktigt jävla dåligt kommer jag ihåg att jag kände att jag kunde andas igen. Jag var inte ensam å de va de som gjorde att jag förstod å kände hopp om att det faktiskt skulle gå, att det skulle bli bättre. Vi människor fungerar så. Vi vill känna samhörighet, höra till en grupp. Det är så mycket bättre att berätta, att våga vara ärlig. Låta någon annan ta del av dina erfarenheter för att hjälpa någon att kunna bli starkare. Det blir även lättare för dig själv att bearbeta när du är öppen, stäng det inte inne. För eller senare kommer det komma ut, de måste det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0