Jag blir så arg

Jag sitter å surfar å lyssnar på det som sägs om den nya prinsessans namn. Alltså jag blir så jävla förbannad på folk. Min facebook e överfylld av folk som tycker att namnen är skitfula, för det första, tack, jag heter nämligen Ewa i andranamn men det är tydligen ett "white-trash" namn enligt någon på min facebook. För det andra, det är ju namnen som dom har valt till sin fina lilla dotter, det är väl klart att inte alla tycker om namnen men tanken bakom dem är ju jättefin. Men vad vinner man på att sitta å kasta ur sig att namnen är skitfula? Jag kan bara inte förstå det. Det är deras fina lilla nyfödda dotter det handlar om. Sluta kasta skit. Tänk om någon skulle komma och säga till dig att din förstfödda dotters namn är skitfult, hur skulle du känna dig då? Bara för att dom är offentliga personer så behöver man inte kasta skit era avundsjuka jävlar. Sånt här gör mig så jävla arg. Ush. Håll era elaka tankar för er själva. Det finns viktigare saker att uttrycka en åsikt om.
Snälla kommentera å säg vad du tycker, håller du med mig?
(Det går att kommentera på det här inlägget, fattar inte varför de inte går på de inläggen jag lagt upp från mobilen...)

Kommentarer
Postat av: Anna Remmets

Hej! Läser din blogg ibland eftersom jag har dig på face book. Jag är en av dem som pratade om white trash (det jag syftade på då var främst kombinationen men det spelar ingen roll). Jag hävdar ju att kungafamiljen får ta att deras reproduktion och avkomma diskuteras så länge de inte abdikerar, helt enkel därför att det är det som är premissen för deras ställning (vilken de uppnår enbart genom att födas). Men det var inte det jag ville diskutera här. Jag skriver därför att jag tar till mig av det du skriver här om att det faktiskt drabbar privatpersoner som har dessa namn när man skämtar som bland annat jag har gjort på fb. Jag inser också att white trash tyvärr är ett ord bl.a. jag svänger mig med alltför ofta. Det syftar i grunden på lågutbildad underklass, och som socialst är det verkligen ingen grupp jag vill håna. Vet inte alls vilka inlägg du syftade på, men den här texten gav mig en tankeställare!

Ha det bra!

2012-02-24 @ 13:48:39
Postat av: Jessie

Jag håller med dig. Det är skillnad på att ha en åsikt och på att skylta med den. Att hålla en sak som att man ogillar ett namn för sig själv är inte samma som att skylta med det på facebook där åsikten kan såra. Ta inte åt dig av kommentarer som kanske inte är genomtänkta. <3

2012-02-24 @ 21:04:27
URL: http://jessiies.blogg.se/
Postat av: Carroliten

Jag håller helt med dej! Fattar inte varför man ska säga att andras namn inte är fina :S, det känns lite... löjligt? Hmmmm.. Allt annars bra med dej? :)

Puss!

2012-02-24 @ 22:06:12
URL: http://carros.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0