"Jag älkar dig"

En lång och härlig sommarledighet börjar lida mot sitt slut och verkligheten knackar på dörren. Långa lata morgnar ska bli till rutiner igen och Selma ska börja på dagis. Jag ska försöka hitta ett jobb och komma ut ur min föräldraledighetsbubbla. Det känns både vemodigt och läskigt men också spännande. Jag ska inte sticka under stol med att det har varit tufft att vara lediga tillsammans hela familjen så länge. En trotsig snart 3-åring som har känslorna utanpå hela tiden har fått oss att vissa dagar vilja åka på semester utan barnen. Selma har kommit på att hon kan få som hon vill om hon bara skriker tillräckligt mycket. Jag tror rutiner kan bara bra för dem.
Men oj som jag kommer sakna denna lata sommar också och allt vi har upplevt tillsammans i vår lilla familj. Att en 3-åring har känslorna utanpå är ju också underbart för man får uppleva deras helt ärliga och totalt spontana känslouttryck. Som när jag kom ut ur sovrummet i en ny klänning och Freja utbrister "men oj mamma vad du är fin" eller som igår kväll när hon hade den roligaste kvällen i sitt liv med sina kusiner kommer springande med rufsigt hår och sandiga kinder och bara utbrister "mamma ja älkar dig". Helt spontant och i förbifarten och jag smälter lite. Många härliga minnen har vi samlat på oss under den här sommaren som vi packar ned i bagaget och bär med oss under vintern. Och det som återstår av sommaren kommer bli en tid av många stora händelser. Inflyttning i vårt hus och vårt bröllop. Ja nu börjar det kännas, nedräkningen är igång och nervositeten börjar smyga sig på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0