I sista hand

Som mamma till två små gullungar är det många andra behov som kommer före mina egna. Jag glömmer bort mig själv. Jag glömmer att äta ordentlig mat, jag stressar på toa, skvätter lite vatten över mig för att göra iordning mig på morgonen och ja, prioriterar bort mig själv helt enkelt. Igår var jag på BVC med Selma och fick skäll av doktorn för att jag inte äter ordentligt och vilar för lite så mjölken jag producerar till Selmis inte är tillräckligt fet. Oj, jag kanske ska ta mig tiden att tänka lite på mig själv, för barnens skull!

Selma har i varje fall gått upp fint i vikt nu och växt några centimeter på längden. Så det känns skönt att slippa hetsa över matningen och låta henne sova så länge hon vill. Hon väger nu 4700g och är 55,5 cm lång. 
Igår fick jag även träffa min nya mammagrupp. Nio stycken mammor lev vi och igår presenterade vi oss och berättade om våra förlossningar. Verkade vara ett trevligt gäng men det är så svårt att säga något mer efter bara en träff. 

Det har varit en ganska tuff vecka med lite sömn men idag fick vi svaret, Frejski har åkt på öroninflammation igen den lilla stackaren så nu blir det antibiotika i fem dagar. Stackarn var helt otröstlig igår kväll och höll sig för örat. Lilla älskade tjejen. Tobbe har varit hemma igår och idag och hjälpt till med tjejerna. Vi kände båda två att det blev lite mycket utan sömn. Det är bra att vi är ett team!

Jag hoppas att vi får sova inatt hela familjen och att vi kan ha en mysig dag imorgon!

Älskade Goa tjej! 


Gofisen börjar götta på sig lite 😍






Kommentarer
Postat av: Jessie

De är ju så söta de där två!!! Selmas kinder <3
Vad bra att du försöker att tänka lite på dig själv också. Det behöver du <3 Hoppas att Freja blir frisk och glad fort. Massa kramar <3

2015-05-09 @ 09:21:32
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0