Konflikter

Konflikter. Dessa eviga konflikter med min dotter. Det känns som att större delen av dagen just nu spenderas med att bråka. Nej Freja, ät inte kattmat, häll inte ut katternas matskålar. Nej Freja, stoppa inte handen i toaletten. Nej Freja klättra inte upp på soffbordet. Nej Freja, riv inte ut garderoben. Jag tycker det är så svårt med det här. Jag vet inte riktigt hur jag ska agera. Efter många tillsägningar är det lätt att bli irriterad och börja skälla, men vad gör det för nytta? Förstår hon? Ska man bestraffa en 15-månaders? Ibland känner jag bara att jag vill låta henne hålla på för jag orkar inte. Barnsäkra där det går och sedan låta henne klättra på bordet. Liksom eliminera många av de grejer vi bråkar om. Men det är väl ingen bra utväg? Lär hon sig då? Jag tror det är lättare för Tobbe att vara konsekvent med henne eftersom han inte behöver ta konflikten hela dagen. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det...

Så här satt hon framför tvn häromdagen, i sin nya vagn för det var det hon ville ich mamma orkade inte bråka...

Så här såg det ut när jag hade varit på toa häromdagen...

Upp på baslådan för att fortsätta upp på tv-bänken

Bestiga soffbordet



Kommentarer
Postat av: Jessie

Låter minst sagt påfrestande! Kan inte riktigt komma med råd, tror att du hanterar det på bästa sätt ändå! Men det är absolut svårt att hålla på de ramar och regler man vill ha när de utmanas och testas hela tiden. Det är sjukt tålamodskrävande ibland (och då har jag bara haft barn på arbetstid.....) Men det är nog också när hon testar dem som hon skapar förståelse för dem.
Massa kramar <3 saknar dig!

2015-03-20 @ 17:32:36
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0