Bestämd ung dam

Ojojoj vilken bestämd ung dam vår dotter är. Jag är helt slut efter den här dagen. Vi var på öppna förskolan på förmiddagen men Freja bestämde efter en timme att hon inte ville vara där längre. Gick och surade och hämtade sina ytterkläder. Hon ville inte ens vara med på sångstunden. Nähä det var väl bara att lyda surisen då. Kom hem och försökte få i henne lunch men hon var dödstrött redan vid 10.30 så hon fick gå och lägga sig. Hon sov i nästan tre timmar! När hon vaknade var hon galet arg för hon var ju dödshungrig. Gröt med hallon till lunch/mellis och en macka så var vi fit for fight igen. Men sen kom det där lilla problemet. Det behövdes bytas blöja och då krävs det att man tar av byxorna. Japp där började då vår dagliga påklädnings fajt. Hon ska klä på sig själv vilket hon inte kan och när jag försöker hjälpa blir hon skogstokig. Efter 30 minuters fajt fick jag på kläderna och vi kunde åka en snabbis till Ikea. Skulle bara springa in och köpa ett kisskydd till hennes säng och ett golvskydd. Såklart vägrade Freja vagnen men hon fick sitta där och sura. Sen surade hon hela vägen hem till mormor och morfar i bilen och en stund till ute på tomten. När vi kom in blev hon glad och sprang och snodde mat från mormor när hon stod och lagade mat. Ännu gladare blev hon när hon fick bada badkar men sen efter badet då måste man ju sätta på sig kläder... Suck!!!! Mycket bråk blir det men vi har mycket skoj också, det är tur det :) 

Mammas lilla vattendjur!



Kommentarer
Postat av: Jessie

Haha hon låter så himla rolig när du skriver, men jag förstår att det är smått tålamodskrävande ;)
Det kommer inte bli praktik för mig i sthlm - FÖR JAG FICK PRAKTIKPLATS :D :D :D

2015-03-07 @ 18:23:15
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0