The end of an era

Imorgon är det då dags. Freja ska börja på förskolan! Det kommer bli så bra för henne att få leka med kompisar och göra roliga saker hela dagarna. Hon har varit så duktig och tålmodig sedan Selma kom och har sysselsatt sig själv många gånger när jag varit tvungen att amma. 
Jag kan inte låta bli känna mig lite sorgsen över att vår tid hemma är slut. I 20 månader har vi varit hemma tillsammans jag och min lilla Frejski. Imorgon ska hon äta lunch utan mig, sova middag någon annanstans och starta ett ett helt nytt kapitel i sitt liv som jag inte är med på. Det känns väldigt märkligt. Jag längtar tills hon kan berätta om sina dagar för mig. 
Fredagarna har vi dock kvar tillsammans, då är vi tjejer i familjen hemma tillsammans och gör roliga saker, det känns bra.

Det kommer bli nyttigt för mig att få vara ensam lite med Selma och rå om henne så som jag gjorde med Freja när hon var bebis. Mysa hemma, gå på bebisgruppen på öppna förskolan, promenera. Det kommer bli mysigt.
Medan Tobbe skolar in imorgon åker jag och Selmson och hälsar på Natalie och hennes lilla Ebbe som föddes i juli, det ska bli mys!

Freja och jag häromdagen...

Freja och jag på BB för 20 månader sedan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0