Vänta du bara...

Ända sedan Freja kom har vi fått höra de tre små orden vääääldigt ofta... Hon sover så bra, vänta du bara... Hon är så nöjd, vänta du bara... Hon äter så bra... Vänta du bara... 
Jag tycker det är så tråkigt att höra men jag antar att vi är där nu, vi har nått till det där vänta du bara stadiet. Just nu testar Freja verkligen våra gränser och vi känner oss väldigt väldigt små just nu. Ingen kväll/natt är den andra lik och varje gång det närmar sig läggdags får både jag och Tobbe ångest för nu vet vi att kampen börjar. Själva läggningen i sig går oftast bra och snabbt men sen börjar det. En stund efter att hon somnat vaknar hon och är helt hysterisk. Det kan vara två minuter eller tre timmar det kan man aldrig veta. Igår var det typ en timme efter läggning som hon vaknade och bara vägrade sova. Hon hade tagit en nap på en timme och var nu redo för lek och bus igen. Jag och Tobbe försökte verkligen lägga henne igen och inte leka och busa men det gick inte. Tillslut gav jag upp och lät henne vara uppe. Vad ska man göra när man hållt på i flera timmar? Vid 00.30 somnade hon så äntligen men det skulle vara på mig. Jag sov inte en enda sekund inatt utan låg där och räknade får med en 11-kilos bebis på mig. Fruktansvärd natt! Dagen idag har inte varit lätt men klarar det gör man ju. Jag hoppas bara på att få sova inatt och på att få ha några bra nätter nu för Tobbe ska iväg på jobbresa. Hoppas hoppas.
Jag antar att det kan vara för att det händer väldigt mycket i lilltjejen just nu. Hon har precis börjat gå och vill vara igång precis hela tiden. Vi har även ändrat från två sovningar på dagen till en, det kanske tar en stund att vänja sig. Vi kämpar vidare här hemma men jag kan säga att småbarnslivet just nu inte är speciellt rosaskimrande...

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag hoppas på en lång natts sömn!

Min älskade lilla apa ❤️

Kommentarer
Postat av: Jessie

<3 Låter minst sagt jobbigt! Hoppas att det inte var jag som satte igång det här, förlåt isåfall!! Det låter rätt troligt att det har att göra med att det händer mycket just nu, en utveckling/förändring kan väl lätt märkas i andra situationer, som sovandet? Aja, ska inte viktigpettera mig för mycket nu. Hoppas bara att hon kan låta er få sova nu, den där busungen. Massa kramar till er <3

2014-11-10 @ 22:12:27
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0