Allergisk chock och drottning över öppna förskolan

Igår morse gav jag mig på att testa bananpannkakor till frukost, har hört så mycket gått om dem så jag var tvungen att prova. Så jag och Freja satte oss ned och skulle äta, Freja åt en tugga av pannkakan och direkt svullnade hon upp i ena ögat och fick stora röda utslag över hela ansiktet, skitläskigt men som tur var påverkades inte andningen eller hennes humör. Jag ringde till Vårdguiden som sa att jag måste ta in henne för att kolla vad det var. Så igår fick Freja gå till farbror doktorn för allra första gången och ta blodprov i armen, Freja var garanterat tuffare än mamma och charmade läkaren så mycket att han inte ville släppa iväg oss! Vi har en liten äggallergiker här hemma så nu blir det till att ha stenkoll på att hon inte får i sig det för reaktionerna kan bli värre om hon utsätts för det men förhoppningsvis kommer det att växa bort med åldern. 

Efter doktorn behövde Freja en belöning så vi gick till öppna förskolan för att busa med kompisarna. Freja var överallt, klättrade över alla mammor, snodde allas leksaker och på sångstunden satt hon ensam i mitten och klappade händer medan alla andra barn satt snällt i mammornas knä. Min lilla fis tror hon är drottning av öppna förskolan och njuter av att vara i fokus. Min lilla cirkusapa!

På kvällen kom min syster för att vara barnvakt för första gången, jag skulle bort på middag med några gamla klassisar från gymnasiet och Tobbe skulle komma hem sent så då ställde Mis upp. Freja hade skött sig exemplariskt och jag hade det supertrevligt, drack en drink, ett glas vin åtar å hade det trevligt. En bra avslutning på en lång dag!


En liten tös med utslag som här har börjat lägga sig...

Kommentarer
Postat av: Jessie

Fy så obehagligt! Skönt i alla fall att det inte satte sig på andning!

Men hade så gärna sett henne regera öppna förskolan :) Hon låter som en liten queen <3

2014-08-23 @ 16:59:04
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0