Nesting

Något som man läser om överallt när det gäller graviditet är "nesting", alltså att man hamnar i en fas under graviditeten när man bara boar in sig hemma. Piffar, gör iordning, gör allt man tänkt göra men inte kommit sig för, ja jag har till och med läst om blivande mammor som påbörjat renovering av huset bara ett par veckor innan beräknad förlossning. Jag kan ju säga att jag är såååå där, eller om jag ska vara ärlig har jag nog varit det i en månad. Vi har köpt tapeter till barnrummet och vårt sovrum. Vi har köpt lampor till hallen, byrå till barnrummet. Tobbe och hans syster gav mig gardiner till vardagsrummet i födelsedagspresent och av tobbes mamma fick jag gardiner till köket. Vi har fyllt på så att vi har 12 av alla våra tallrikar igen efter att vi krossat en del, idag har jag varit och köpt en hylla till hallen. Burit och byggt ihop har jag gjort själv, kanske inte så där jättesmart när jag tänker efter eftersom min rygg strejkar nu men vafan fint blev det :) 
Ikväll ska jag och mannen min åka till ile och köpa lampor! Det ska bli så skönt att få in lite ljus i vår lägenhet!!! Ja ni märker ju hur jag håller på...
Nästa projekt är sänggavel och sängbord till vårt sovrum, jag vill ha gaveln på bilden här nedanför, hej tomten!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0