En ny tid?

Imorgon är det min sista Mammalediga dag ensam med Selma. På onsdag går Tobbe på en lång semester/pappaledighet och vi ska ha en fantastisk sommar tillsammans hela lilla familjen. Sen börjar verkligheten. I augusti börjar Selma på förskolan och jag ska jobba igen. Det känns så oerhört sjukt att jag varit hemma i tre år och nu snart ska jag kliva in i verkligheten igen. Jag dör lite av bara tanken på att jag ska lämna bort min lilla Selma. Hon är ju så liten. Hon är ju min bebis, min lilla plutt. Men jag vet att jag kände exakt likadant när Freja skulle börja förra året och det har ju gått precis hur bra som helst. Det är helt magiskt hur mycket Freja älskar att få gå till förskolan och alla sina kompisar. Hon springer dit på morgonen och jag får dra henne ur sandlådan på eftermiddagen.

Men jag kan inte hjälpa att känna lite vemod ändå. Det är slutet på min tid som föräldraledig med Selma, min fina underbara, duktiga, lugna, glada, gosiga lilla tjej. Att få vara hemma med henne och Freja så länge har verkligen varit ett privilegium. Men först ska vi ha en helt fantastisk sommar tillsammans. Många veckor av lata dagar, bad, utflykter och resor i en härlig blandning och i höst har vi oerhört mycket att se fram emot. Bröllop, inflyttning i vårt HUS och en resa till Mallorca! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0