Dagar som denna...

Fy tusan vilka dygn! Jag tror jag sagt det här förut men det tåls att sägas igen. Respekt åt er som har barn som aldrig sover på natten ni är superhjältar som klarar av vardagen ändå. 
Vi är oerhört bortskämda med att våra barn sover. Självklart har vi haft perioder när de sovit dåligt men det har oftast varit enstaka nätter. Nu har vi haft två fruktansvärda nätter här hemma. Natten till igår vaknade Freja två gånger innan 01 och när hon sedan somnade ordentligt så började Selma vakna 1 gång i timmen och kom inte till ro. En trött morsa försökte vara hemma och ta det lugnt igår, kanske få sova medan Freja var på föris. Icke då. Rulla vagn var det enda som funkade för yngsta fröken Glavare så det var bara ut och knata. Hämtade en lycklig Freja på förskolan och sedan fick vi rycka ut och hämta hem en dålig pappa från jobbet. 

Natten till idag hade selmson ont i magen och vaknade var 20 minut från 01. När T väckte mig och sa att han skulle gå till jobbet trodde jag på riktigt att jag skulle dö. En dag med båda barnen efter två dygn utan sömn, yes! Jaja det var bara att göra det bästa av situationen. Åka till öppna och träffa Sandra på förmiddagen och hoppas på att båda skulle vilja sova när vi kom hem. Bra plan. Selma vaknade och jag insåg snabbt att den planen var bara att kasta i papperskorgen. Hon var på ett fruktansvärt humör och när hon vaknade ordentligt såg jag varför. Hennes ena öga var supersvullet och hade kletat igen och hon hade utslag i hela pannan. Blev lite orolig att det var någon reaktion på vaccinet så jag ringde vårdcentralen så vi fick komma dit och kolla. Snälla älskade Tobbe åkte hem för att hjälpa till med Frejski. Han var dessutom sämre nu igen så det var bättre för honom att åka hem. 
Det var antagligen ingen allergisk reaktion för s utan en förkylning som satt sig på ögat men vi ska kolla äggallergi för säkerhets skull för reaktionen var vääääldigt lik frejas äggreaktion. 

På eftermiddagen mådde Tobbe skit så jag och barnen gick ut på promenad och till lekparken. De var underbara båda två, som om de kände på sig att mamma behövde en lugn eftermiddag! 

Nu har vi preppat för en bättre natt. Höjt upp selmas säng, gett näsdroppar och pysventilat magen. Freja har fått näsdroppar för Hon är också förkyld och nu hoppas vi på att hela den här familjen får en god natts sömn och får må bättre imorgon!



Lillfisen <3



Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad jobbigt att inte få sova när barnen är sjuka. Min lilla bebis har inte kommit ännu men sedan jag blev gravid vaknar jag av mardrömmar flera gånger per natt :(

2015-09-12 @ 12:06:46
URL: http://lyxrus.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0