Sämsta men bästa födelsedagen ever

Min födelsedag kunde ha börjat bättre om man säger så. Vid 23 igår vaknade Selma och ville inte sova själv i sin säng längre utan nära nära sin mamma. Hon snurrade och gnydde hela natten och på morgonkvisten bara skrek hon för att sedan vilja göra dag någonstans vid 5-snåret. Jag har alltså inte sovit en blund inatt. När min fina man kom in och skulle fira mig strax efter 6 var jag minst sagt slut. Men present och tårta fick jag av mitt fina hjärta. Ingen dålig present heller, en alldeles egen laptop! Jag har inte haft en egen dator på flera år och Tobbe tyckte jag behövde en så nu är jag med en fin vit alldeles egen dator. Den har till och med tochskärm, sjukt modernt.
 
När jag lämnat Freja på dagis gick jag och S hem i förhoppningen att få sova en stund. Selma brukar alltid sova vid den tiden på dagen. Icke då. Jag höll på hela jäkla förmiddagen och försökte få en övertrött Selma att sova. Hon somnade, jag gick och la mig, hon vaknade. Jag var så jävla trött och slut så jag fick ett totalt psykbryt. Efter tre timmars försök gav jag upp och gick ned till öppna förskolan, där fortsatte hon att vara vaken i tre timmar till och sen sov hon säääkert i 20 min när vi hämtade Freja vid 15. Totalt slut tjej fick middagsbesök av min mamma, pappa och lillasyster. Det var jättemysigt och väldigt skönt att få lite avlastning med barnen.
 
Jag har verkligen haft en ganska dålig dag idag men mitt firande i lördags var så himla lyckat och trevligt så det gör inte att dagen inte blev så lyckad. Jag fick god mat och jag fick vara med mina favoritpersoner, det är det viktigaste. Så det är en väldigt nöjd och glad nybliven 30-åring som nu klockan 21.30 säger godnat från sin fina nya dator.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0