Tack Astrid!

Jag såg igår att Pippi Långstrump fyller öh nu kommer jag inte ihåg hur mycket, 60 eller 70 år. I vilket fall som helst så är jag just nu enormt tacksam att Astrid Lindgren för 60 eller 70 år sedan skrev böckerna om Pippi och sedan gjorde tv-serie av dem på 70-talet. Just nu skulle jag nämligen inte klara mig utan Pippi. När allt är kaos med Selma då sätter jag på Pippi på Apple tv:n och då är Freja nöjd och glad och jag kan försöka fokusera på att göra Selma nöjd vilket verkar vara en omöjlig uppgift. Det är tur att vi har bra dagar också för skulle varje dag vara så här skulle jag behöva skrivas in på psyket. 
Det började bra med en förmiddag på öppna förskolan med Sandra och Vera. Selma var nöjd i selet Men i bilen på väg hem spårade det. Selma började skrika och har inte slutar på fyra timmar utom när hon äter då. Helt övertrött och jag håller på att gå sönder. Har varit vaken sedan 03 och nu börjar helt enkelt tålamodet ta slut. Nu äter hon och jag ber innerligt att hon ska somna vid bröstet. Snart kommer i alla fall Tobbe hem och det är helg vilket betyder två föräldrar hemma. Två föräldrar, två barn, piece of cake!!

Kan du inte sova så här sött nu?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0