Trots och en himla massa kärlek

Freja är inne i en härlig fas. Trotsfasen. Suck säger jag bara. Nej är ordet som används mest hemma hos oss just nu följt av gör du så en gång till så blir mamma arg... Vet inte riktigt om det är rätt taktik men det är vad som kommer spontant nöt jag sagt nej 778000 gånger. Om inte Freja får exakt som hon vill när hon vill blir hon galen. Igår satt hon i sin vagn i 20 minuter och skrek över något som ingen av oss visste vad det var. Allt vi frågade fick bara svaret NEJNEJNEJNEJ, nej okej då får su väl sitta där och skrika då...

Men så kommer den där stunden på dagen när man glömmer allt det jobbiga. Den där stunden när hon vill krypa upp i sin mammas famn och "läa bo" (läsa bok) och när hon delar ut den största varmaste kramen som går att dela ut.

Idag var Tobbe borta på eftermiddagen och hela kvällen och vi hade det såååå mysigt. Vi åt middag utan några som helst protester utan satt och snicksnackade lite på frejas språk. Selma låg i min famn och gurglade med nöjt. Selma somnade i sittern sen så vi läste böcker, bäddade rent i frejas säng och sjöng Astrid Lindgren låtar. Sen ville Freja gå på pottan och för allra första gången bajsade hon på pottan! Vi gjorde High five och dansade glädjedans. Men det var lite svårt att veta att man var helt klar så det hände en liten olycka på golvet men det var ingen fara. Vi hoppade in i duschen, sjöng å lekte med vattenstrålen och sen hade vi insmörjarparty och borstade håret. Allt avslutades med en liten stunds Pippi medan jag ammade och sen välling i sängen innan hon somnade som en lycklig liten sommarflicka. 

Herregud vad jag uppskattar sådana här dagar när allt bara flyter på och alla är nöjda. Och herregud vad jag älskar mina små tjejer. Vad tråkigt livet hade varit utan dem!



Där under någonstans ligger min gulliga unge och läser bok. För det är självklart hon som ska läsa för mamma inte tvärtom om det nu var någon som trodde det...



Kommentarer
Postat av: Jessie

Längtar så jag nästan går sönder efter nästa helg och att få träffa dig!! Och såklart de där två gulliga (och trotsiga) ungarna och såklart även pappan!
PS du är min mamma-idol <3
PS-2 Ha en fantastisk dag idag på Carro och Johns bröllop!

2015-07-04 @ 11:43:59
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0