Tanka energi

Igår var en konstig dag. Jag och Freja var på öppna förskolan på förmiddagen och allt var som vanligt förutom att hon inte ville äta något till lunch. Hon var supertrött så vi åkte hem för att sova middag. Efter 35 minuter vaknade hon och gallskrek. Jag trodde bara att Jon inte sovit klart så jag gick in och la mig hos henne. Men då såg jag att hon hade ont. Hon liksom ved sig av smärta och blev helt panikslagen, gick inte att trösta. Hon skrek så hon blev blå. Jag ringde Tobbe och allt han sa var åk in. Han tog taxi från jobbet och mötte oss på akuten på Danderyd. Väl där hade Freja bajsat och Tobbe gick för att byta på henne. Helt plötsligt öppnade han dörren och bara sa kom hit nu, jag måste ha hjälp! Jag kom in på toan och det var bajs ÖVERALLT! På golvet, skötbordet, handfatet, överallt. Freja hade bajs överallt. När vi kom ut därifrån, hade städat upp, fått på ungen rena kläder och lugnat ned oss lite så blev Freja precis som vanligt. Jaha det var magen hon hade ont i. Haha vi kände oss lite dumma och fick efter en liten check av läkaren åka hem igen. Livet som småbarnsförälder :) 
När vi kom hem stoppade vi in hela familjen i duschen!

På kvällen åkte jag sedan på tjejmiddag hemma hos Kicki. Det var vi tjejer från gymnasiet och det var så jäkla mysigt! Kicki hade lagat en fantastisk trerätters middag och vi pratade gamla minnen och skrattade så tårarna sprutade flera gånger. Jag älskar att vi alltid faller in i gamla mönster när vi ses, underbart. Jag kom hem alldeles för sent och fick inte mycket sömn men det var så jäkla värt det för nu har jag tankat kompisenergi och det lever jag på länge!!! 

Världens härligaste bild på oss fyra från Kickis bröllop förra året <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0