2015

Dags att summera det här året. Det har varit högt och lågt men på många sätt ett fantastiskt år.

Det kunde ha börjat bättre. Tobbe och jag var magsjuka och började året med sviterna efter det. Den 26/1 somnade tobbes pappa in efter lång tids sjukdom. Det var fruktansvärt och sorgligt att han somnade in alldeles för ung men det var skönt att han äntligen fick slippa ha ont. 
Kort därefter blev jag inlagd på sjukhus för läkarna trodde att Selma skulle titta ut alldeles för tidigt. Efter ett par dagar fick jag åka hem igen för det hade lugnat ned sig. 

I april fyllde Carro 30 och vi firade henne  hemma hos henne där de hade fixat en fin brunch. Jag skojade om att brorsan var tvungen att vara redo under påskhelgen för att ingen annan var hemma ifall Selma skulle komma. Det trodde jag absolut inte själv men precis så blev det. Bara två dagar senare gick vattnet och mycket riktigt blev jag tvungen att ringa brorsan som var så full att han inte visste vad han hette, Frida fick rycka ut istället!
Den 9/4 efter myyyycket slit kom hon äntligen, vår fina Selma <3 


När Tobbe var ledig med oss de första veckorna köpte vi en ny fin bil där vi får plats med hela familjen och lite till. Bästa köpet! 

I maj firade vi misans födelsedag och jag kämpade på med båda barnen hemma. Selma hade kolik och bara skrek och skrek. Jag ångrar mig, bästa köpet var den elektriska babygungan vi köpte till henne, den räddade mig många gånger. 

I juni gick Tobbe på långledighet och ingen var gladare än jag och Freja. Jag anordnade möhippa för bästis Carro 



Och Tobbe var på svensexa för John. Sen åkte vi till Gotland för att fira en iskall midsommar och besöka Pippi i villa villekulla 


I juli gifte sig Carro och John med en superfest och jag höll ta mig tusan tal! Trodde aldrig jag skulle våga! Sen fortsatte ledigheten med bajsdåligt väder och en massa fix hemma. Bland annat fixade vi i ordning selmas rum och flyttade ut kontoret till alkoven i vardagsrummet.

Augusti kom och Frejski började på dagis. Det blev succé direkt och både Freja och vi stormtrivs med pedagoger och förskolan. Jag och Selma fick egna rutiner under vardagarna. 


I september firade vi Calle och Frida som fyllde år och tobbes mamma blev också firad. Misan gjorde slut med sin pojkvän sedan 7 år och flyttade hem till mamma och pappa.

Oktober kom och jag fyllde 30. Det firade jag med en fest för släkten och några få nära vänner hemma hos mamma och pappa. Italiensk buffé och tårta. Så trevligt att det inte finns en enda bild från dagen. I present blev jag bland annat tillfrågad om jag ville vara gudmor till carro och Johns lilla bebis. Självklart svarade jag ja. Världens finaste present. 
På själva 30-årsdagen bestämde sig Selma för att lära sig sitta.
I oktober åkte vi också till Kolmården med min syster och fick vara med på bamses äventyrshelg. Den bästa helgen i frejas liv, det kan jag garantera.

I november firade vi min mamma med indisk mat hemma hos oss. Vi var på glögg hos familjen Sundström och Misan och Calle renoverade lägenheter, pappa sprang emellan. 

December började bra med frejas födelsedag och Pippikalas. Massa fina kompisar som kom och firade vår lilla tvååring. 


Den 6/12 välkomnade vi lilleprinsen Sundström och jag blev gudmor.

Sen bara ett par dagar senare gick min mormor bort och vi blev sjuka här hemma. Influensan som höll i sig länge. Freja gick sitt första luciatåg och var världens gulligaste tärna. Julen firade vi hemma hos oss och innan nyår hann jag med att dra knät ur led och fick åka ambulans för första gången i mitt liv. 

Nyårsafton firade vi här hemma hos oss med en gravid kompis, en 3 veckors bebis, två 2-åringar, en 6-månaders bebis och en 8-månaders. Älskar det här nya livet <3

Nu laddar vi för 2016, året då jag och Tobbe blir man och fru. Wow!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0