Tvåbarnschock

Igår eftermiddag åkte vi hem till min farmor för att visa upp lillefjun och fika lite. Ingen blir gladare av att få träffa barnen än min farmor, hela hon lyser upp och hon släpper rollatorn och glömmer allt! Hon hade bakat en jättegod sockerkaka ifall vi skulle komma förbi. Fina farmor. Det känns helt rätt att vi valde att döpa Selma efter henne. Selma SOLVEIG Maja ska hon heta, Solveig efter min farmor alltså. 

När vi var där så fick jag lite ont i huvudet och sedan sa det bara pang så fick jag jordens jäkla migränanfall. Jag såg ingenting och höll på att kräkas så det var bara att åka hem fort som tusan. När vi kom hem gick jag och la mig med Selma, tog en tablett och försökte sova bort det medan Tobbe tog hand om Freja. Sådan tur att Selma ville sova annars hade det blivit lite kaos här hemma men både Freja och Selma verkade nästan fatta att de skulle vara lite lugna för mamma var dålig. Fina tjejerna!

Imorse blev det dock lite Tvåbarnschock. Jag fick en hemsk smärta i livmodern och började blöda jättemycket vilket såklart gjorde mig livrädd och jag kunde knappt stå upp för jag hade så ont. Freja skrek och Selma skrek och Tobbe skulle få på Freja kläder och Selma ytterkläder å packa skötväskan och fixa vagnen för att sedan komma iväg till akuten med mig. Vi lyckades, ja det gick till och med ganska bra men vilken pärs det är att vara stressad med två små barn! 
Hur det är med mig? Ingen fara, lite hög sänka vilket kan tyda på infektion men ingenting att oroa sig för om det inte blir värre. Det var antagligen lite rester av moderkakan som kom ut. Jag fick smärtstillande och fick åka hem. Klart att man blir rädd när man får så ont i livmodern. Just nu kanske jag känner att jag inte vill ha fler barn men man vet ju aldrig i framtiden....

Här sitter Freja i Selmas klädlåda, inga konstigheter!

Matmonstret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0