Snart så...

Inatt hände det grejer ska ni veta! Vid 04.20 gick jag upp för att kissa ute hos tobbes mamma i skärgårdsstad och vips så stod jag där i en pöl av fostervatten. Jag som bara var halvvaken blev totalt chockad och bara stod där med vattnet sipprandes och fattade inte vad som hände. Jag gick på toa, bytte kläder och gick och la mig igen. Efter några minuter började jag inse vad som hänt och insåg att jag kanske borde ringa till förlossningen. Jag var inte riktigt säker på hur man ska göra när vattnet gått för med Freja så gick det inne på BB. Jag googlade lite och bestämde mig för att ringa när Tobbe och  Freja vaknat för jag ville inte väcka hela huset. Jag sov såklart inget mer utan bara väntade på värkar. Vid 06.30 vaknade Freja så då väckte jag Tobbe och berättade. Ringde till förlossningen och hörde efter. Vi skulle komma in direkt då de inte visste om hon var ruckbar eller fixerad. Vi packade in hela familjen i bilen och begav oss hemåt. Mötte upp Frida hemma hos oss som tog hand om vår busunge och sedan åkte vi in. Yes vattnet hade gått och hon är fixerad. Fick ligga med ctg länge, hon hade lite för hög puls för att det skulle vara okej men de trodde att det var för att jag var stressad. Fick order att åka hem, äta och packa väskan och komma tillbaka två timmar senare. Sagt och gjort. Vi åkte hem kramades lite med Freja och åt lunch. Sen åkte vi tillbaka för ny ctg, jag somnade under den och bebisens puls var nere på normalt, phew! 
Nu är det bara en fråga om timmar innan vi har en till familjemedlem. Vi är hemma igen men om det inte kommit igång av sig själv innan tisdag kl 08 så blir vi igångsatta. 
Freja är iväg med sin moster och Frida och jag och Tobbe är hemma och försöker få lite vila. Nu är det inte långt kvar tills vår lilla tjej ligger i min famn ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0