När bästis frågar

Man tycker att man mår bra och det går ganska bra tills en av ens bästa vänner ringer och helt vanligt frågar "hur mår du?"
När hon frågade det och jag skulle svara så bara brast det, alla jäkla känslor som ligger utanpå just nu. Den förjävliga känslan av otillräcklighet, dåligt samvete och paniken över att vara tvåbarnsmamma. Jag vet att jag inte är mig själv just nu, jag känner igen dessa ångestkänslor allt för väl men jag har fortfarande svårt att försöka vara klarsynt när jag är mitt i det. Jag vet ju att det kommer bli bättre och bättre och att jag kommer bli mig själv igen men jag ser inte det när jag känner så där. 

Efter middagen hade jag och Freja ett riktigt busrace, vi dansade och lekte flygplan och hon tjöt av skratt, då känner jag att jag gör något rätt. Jag ÄR en jäkligt bra mamma med lyckliga trygga barn, varför kan jag inte bara uppskatta det och sluta med det dåliga samvetet? 

Nu sover Freja och jag passar på att ta mig tid med Selma, snusa bebisdoft och se henne upptäcka lite lite mer av världen varje dag. Vår stund i lugn och ro <3

Vad funderar du på egentligen?


Det här ser inte ut som en olycklig unge <3

Kommentarer
Postat av: Jessie

Ja, du är världens bästa mamma! Freja och Selma kunde inte ha mer fantastiska föräldrar. <3

2015-04-26 @ 17:14:29
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0