Färdigbakad

Idag går jag in i vecka 38 så nu är lilleputt där inne alltså färdigbakad och får komma ut precis när hon vill. Jag känner mig stor som ett hus, kan inte få upp saker jag tappat på golvet och har jättesvårt att sova på nätterna för det finns ingen ställning som är skön. Trots krämpor känner jag faktiskt att jag har lite mer energi än innan vilket känns skönt inför förlossning. 
Det är otroligt vad lillan partar loss där inne och magen hoppar från ena sidan till den andra, det ser riktigt läskigt ut, men häftigt att jag hela tiden får känna henne. Det gjorde jag ju inte med Freja. 

Idag är det påskafton och det ska firas såklart. Tobbe har köpt påskägg till Freja med en alldeles underbar klänning från polarn och pyret och nyabadleksaker. Det är så härligt att Tobbe älskar att köpa kläder till sin lilla tjej, och Freja älskar att få kläder. Hon går stolt och visar upp sig när hon fått något nytt. Speciellt skor, det kan bli dyrt för pappa i framtiden :)

Nu är klockan 8.22 och det är fortfarande tyst inne hos Freja, det är nästan läskigt när det är så tyst och vi är inte vana att vakna tillsammans i sängen och ligga och prata/surfa/dra sig utan ett litet bustroll. Sådana här morgnar uppskattar jag enormt mycket. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0