Det blev inte som jag trott...

Imorse ringde jag till vårdcentralen för att boka en tid till Freja. Eftersom hon nu haft feber från och till i sex dagar tyckte de på Vårdguiden att vi borde göra en koll. När vi gick dit hade hon 38 graders feber och var ganska pigg, satt och snackade med alla i väntrummet. Vi kom in till doktorn som undersökte henne och sen sa det bara pang och Freja blev så himla dålig. Hon säckade ihop i min famn och kokade. Doktorn tog tempen och den låg nu på 40,7 grader. Blodprov och halsproblem för att leta infektioner och sedan lyssnade de på andning och hjärta. Hög puls, snabb andning och den höga febern gjorde doktorn rejält orolig. Sjuktransport till Astrid Lindgrens barnakut blev det. En orolig mamma och en jättedålig bebis. Kom till akuten, blev inskrivna och de lyssnade på henne, sedan blev vi skickade till lungröntgen för de misstänkte lunginflammation...

Att röntga lungorna på en supersjuk bebbe är nog det värsta jag gjort, hon var helt förstörd lilla gumman. Efter röntgen fick vi ett rum på akuten där vi fick vänta på läkaren. Helt plötsligt kvicknade hon till och blev ganska pigg. Läkaren kom å konstaterade att hon fått en kraftig virusinfektion som satt sig på luftvägarna. Hon fick sitta i inhalator i ett par minuter för att få hjälp med andningen och sedan somnade hon som en stock. 

Nu är vi hemma igen och allt verkar okej. Tempen är nere under 39 och hon är ganska pigg. Vi ska ta det lugnt tills febern är borta och hålla koll på andningen för det finns en risk att det kan bli lunginflammation men just nu är allt okej. Fy vilken dag! Jag är helt slut och ska nu lägga mig i soffan å kolla på tv!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Jessie

Men så himla läskigt!!! Men vilken himla tur att ni var hos läkaren när hon säckade ihop! Hoppas verkligen att lilla loppan blir pigg igen, tänker på er <3

2014-09-08 @ 20:54:18
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0