Verkligheten kommer ifatt

Sedan Freja kom för sex månader sedan har jag levt i en bebisbubbla. Det känns som världen har kretsat kring Freja och min lilla familj vilket den ju också har gjort och så ska det vara, det är underbart! Men nu börjar verkligheten komma ifatt lite. Jag har slutat amma och är inte längre jordens mittpunkt för Freja. Pappa är jättebra också, och mormor, morfar, farfar, farmor... Ja listan kan göras lång. Vi har en otroligt trygg och glad liten tös som är nöjd i många famnar. Vi har hittat en rytm och nu har jag helt enkelt inga ursäkter kvar för att fortsätta leva i ständigt fikande mammabubblan. Efter förlossningen gick jag snabbt ner 13 kg och det gick så lätt eftersom jag ammade. Nu har jag gått upp 2,5 kg igen vilket absolut inte är åt rätt håll. Idag började jag därför projekt bröllop 2015 :) jag kommer vara hungrig, irriterad, sugen, ja men så får det vara, innan eventuella syskon ska jag banne mig komma i form och känna mig fantastisk när vi ska gifta oss nästa år!

Kan inte förstå att mitt monster låg där inne för sex månader sedan. Nu ligger hon i sin spjälsäng som vi idag fick sänka eftersom hon åker runt som en tok. Liten blir stor alldeles för fort! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0