Sovmorgon

Det är lustigt vad man kallar sovmorgon nu förtiden. Innan Freja kom var sovmorgon att sova till 9-10, jag har aldrig varit någon som sover längre än så, egentligen borde jag nog skriva 8-9 för längre än så sov jag sällan. I vilket fall så innebär sovmorgon nuförtiden att få sova till 6.30-7, det är lyx och det fick jag imorse. Tobbe gick upp och tog skrutten när hon vaknade vid 04.20 så jag fick sova och det känns helt underbart. Fördelen med att jag inte ammar längre är ju att Tobbe kan ta nätter när han inte jobbar. Jag känner mig som en ny människa. Klockan är strax 23 och jag är fortfarande vaken, helt sjukt :p 

Idag har vi fixat och trixat hemma inför namnfesten nästa helg, Tobbe har putsat fönstren och jag har mellan varven hjälpt honom att städa så gott det går när klängapan låter mig vara ifred en stund. Det är helt galet vilken sällskapssjuk fas hon är i just nu, hon kan inte sitta/ligga för sig själv en sekund utan att bli förbannad, förut kunde hon ligga länge i banygymmet och jollra men det är de slut på. Jag packade till och med ned det i källaren idag. 

Nä nu ska jag ta och sova, godnatt på er!

Fisken efter en portion banangröt, kladdig och lycklig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0