Stackars mig

Helgen har bara svischat förbi och det känns som vi inte gjort något annat än fikat och ätit!
Igår var vi hos Johanna och fikade kardemummabullar och efter det var vi en sväng till mina föräldrar som bjöd på semlor och munkar och sen på kvällen gjorde Tobbe världens godaste laxpaj, jag är så glad för det verkar som jag klarar av att äta lax nu.

Idag åkte vi till Nykvarn för att hälsa på Fredrik och Sussi och som vanligt bjöds det på matfest. Fredrik var i sitt esse och hade gjort en helt fantastisk brunch. Eggs Benedict, english muffins, hollandaisesås, alspånsrökt bacon, potatispytt, caesarsallad, fikonbröd och färskpressad apelsinjuice. Just det jag kanske ska säga att ALLT var hemgjort också, han är galen den där mannen och jag behöver väl knappast säga att vi var mätta när vi åkte därifrån?

Påväg hem började jag må lite dåligt och fick ont i mitt ena bröst, jätteont dessutom. För några dagar sedan upptäckte jag att monsterbebisen rivit upp ett stort sår på mitt ena bröst när hon trycker in sina naglar när hon äter och nu har det blivit ett redigt köttsår som börjat vara och det gör verkligen skitont! Tobbe ställde upp och gjorde rent och la en kompress på för att frejas små klor inte ska komma åt det så får vi hoppas att det läker snabbt. 

Nu är jag trött och ska sova, imorgon är det simning igen så vi måste vara utvilade! Godnatt!

I bilen påväg till Fredrik och Sussi 

Kom på att jag skulle fota liiite för sent :)





Slut som artist i bilen påväg hem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0