Mammablogg

Hej och välkommen till min mammablogg... Hehe det känns i alla fall som det men det är ju mitt liv nu, jag e för fasen mamma, hur galet är inte det? 
Idag har jag varit mamma i 5 veckor och det var dags för vägning och mätning igen. 4760 gram och 58,5 cm lång, hon växer så det knakar min lilla flisa. 
Idag tog jag även det stora steget och ammade offentligt, sjukt läskigt men det gick bra, behöver bara bli lite smidigare... Just nu fumlar jag lite för mycket. 

Efter BVC å mat var det en trött skrutta som packades ner i vagnen och somnade på två röda. En promenad och lunch på fiket på torget med en kollega och nu är vi hemma å hon fortsätter sova i vagnen. Nu sitter jag med en kopp kaffe och kollar på tv, så skönt!
Förresten så hade vi ytterligare en fantastisk natt här hemma, vi somnade strax innan 00 å sen vaknade vi alla tre när tobbes klocka ringde vid 6, detta innebär alltså att hon sovit en hel natt eftersom det tydligen är 6 timmar en bebis ska sova för att det ska räknas som en hel natt, fantastiskt!

Nu ska jag fortsätta kolla på tv å ta det lugnt en stund!






Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag uppskattar din mammablogg :D hihi. det känns inte riktigt lika långt mellan oss när jag kan läsa hur ni har det och vad som händer. det låter som du börjar vänja dig vid mammalivet? hoppas att ni mår super alla tre <3 Kramar

2014-01-08 @ 14:52:34
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0