En månad idag

Idag fyller vår lille skrutt en månad. Jag kan inte förstå att det var en månad sedan hon kom, tiden bara springer iväg. 

Det har hänt väldigt mycket på den här månaden, hon är jättestabil i nacken, hon är så mycket mer med och fokuserad i blicken, nu märker man att hon börjar titta på saker och det börjar bli dags att sätta upp den fina mobilen hon fick av sin mormor och morfar. Igår beställde jag ett babygym till henne som jag hoppas att hon kommer gilla. Hon fortsätter att sova nätterna igenom och går upp fint i vikt, växer så det knakar på längden. Hon älskar att sitta i sin babysitter och kolla på världen medan mamma plockar disk eller viker tvätt. 

Vi börjar bli varma i kläderna och börjar få grepp om det här med att vara föräldrar. Vi har hittat en rytm som funkar och vi ger varandra egentid. Idag är första gången jag är borta från henne en längre stund, Tobbe tog med henne hem till sina föräldrar utrustad med flaskan och det har gått jättebra. Jag har lyssnat på musik på högsta volym, städat här hemma, tagit en lång dusch med min nya scrub jag fick av Tobbe i julklapp och nu har jag precis kollat klart på filmen jag började med igår. Men nu har dom varit borta i nästan 5 timmar och jag längtar lite efter dom!







Kommentarer
Postat av: Jessie

Grattis en dag för sent till enmånadstjejen :)

2014-01-05 @ 11:51:41
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0