Provocerad

Idag har jag varit på återbesök till min barnmorska för att kolla att allt ser bra ut efter förlossningen. Det såg jättebra ut och jag är officiellt helt läkt, enligt barnmorskan syntes det inte ens att jag fött barn. Nu får jag börja träna och röra mer på mig, inget "hoppa, studsa" men börja styrketräna, cykla å sådant. 

När jag satt hos barnmorskan läste jag en blogg som skrivs av en tjej som är gravid i vecka 31 och blev lite provocerad. Hon tänker föda utan smärtlindring och tyckte att de som föder med smärtlindring "flyr" smärtan. Jag kan förstå och respektera att man vill föda utan medicinsk smärtlindring, man vet ju inte riktigt hur kroppen reagerar på det men när någon säger att man flyr från smärtan när man väljer att få det tycker jag känns lite fel. Jag hade inte bestämt innan hur jag skulle göra med smärtlindringen men när jag väl var där var det självklart att ta den. Efter att ha haft värkar utan vila i två timmar är man rätt slut och vill bara få vila en stund, andas, ladda batterierna för nästa skede. Smärtan under värkarna går inte att beskriva och jag tror man ska vara lite försiktig med att säga att man flyr smärtan om man inte varit där och upplevt det själv. Det finns ännu ingen smärtlindring som tar bort all smärta vid barnafödande så tro mig det gör ont ändå, jävligt ont så att fly smärtan är det ta mig tusan inte tal om!

Freja har för övrigt varit vaken precis hela dagen idag, jävligt nöjd och vaken. Glad och jollrande. Men jag anar att det finns risk för en övertrött liten tösabit ikväll så det kan nog bli lite gnäll kan jag tänka mig. Hoppas att hon är lite glad i alla fall för hennes mormor och morfar kommer hit och hälsar på.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0