Hej världen!

Ojojoj en hel sommar har gått sedan jag skrev något här. Jag har helt enkelt varit för upptagen med att uppleva den. Herregud vilken sommar det varit. Vi bestämde oss för att inte åka till Frankrike den här sommaren eftersom det skulle vara för varmt för lillfisen. Tji fick vi, det har ju för tusan varit varmare här hemma i Sverige än vad det var där nere. Superhärligt men också jobbigt för skruttungen, hon har varit gnällig och sovit väldigt mycket. Man märker att humöret är betydligt mycket bättre nu när det blivit något svalare i luften.

Sommaren var det ja... vad har jag gjort?
Jo, i början av juli åkte jag, min lillasyster och Freja till Gotland för att ha det härligt, lillebror och mina föräldrar var redan där. Jäklar vilken vecka vi hade, varmt som tusan och ljummet i vattnet, tror vi hade 24-26 grader redan då. Vi spenderade dagarna på stranden och Freja tyckte det var super. Sov i vagnen, badade i havet, käkade sand och provade en massa mat. favoriterna blev tunnbröd och vattenmelon! Herregud vad den tjejen älskar att bada, hon bara tjuter av lycka!
En vecka senare skjutsade vi upp syskonen till Visby flygplats, lämnade dem och hämtade Tobbe som äntligen fått semester. Vi hade det så mysigt med sol, bad, utflykter och en massa mys med vår lilla familj.

Efter en härlig vecka på ön kom vi hem, packade om och begav oss ut till skärgårdsstad för en vecka hos Tobbes föräldrar. GALET varmt och 25 grader i vattnet i skärgården, det händer inte ofta!

Sedan har vi spenderat två veckor hemma med uteplatsfix, utflykter till Norrtälje, Marholmen, Urö, kräftskiva på Värmdö, mys med kompisar i Nykvarn och några absolut magiska dopp i hav och sjöar. Inte en enda gång denna sommar har jag hajat till när jag hoppat i vattnet för det varit kallt. Det har aldrig hänt mig förut!

Imorgon är det så dags för Tobbe att gå tillbaka till jobbet igen och jag och Freja ska hitta vår lunk igen, vi hänger dock kvar i sommarkänslan en stund till då vi åker till Kolmården (för andra gången denna sommar) med Carro och John på tisdag och på torsdag åker vi ut till Skärgårdsstad igen för lite helgmys och för att dra ut de allra sista ur denna fantastiska sommar. Vi var och köpte en flytväst till lillis igår så vi tänkte ta oss ut och åka lite båt.

För att inte få sjukt mycket ångest över att sommaren är slut så bokade vi nu precis en resa till Frankrike i början av oktober, hihi, så härligt ska det bli, bara vår lilla familj!


Kommentarer
Postat av: Jessie

Wooohooo :D uppdatering! har jag längtat efter :D Låter så himla härligt, er första sommar som liten familj. Längtar efter er <3

2014-08-11 @ 18:24:10
URL: http://jessiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0