Bortskämd

Dagarna springer förbi och jag hinner inte med. Jag trodde jag skulle bli lite uttråkad som mammaledig men än så länge är jag absolut inte uttråkad. Jag njuter av varje sekund och är så otroligt glad att jag har så mycket tid med min lilla fis och att jag träffat några gulliga mammor att hänga med på dagarna!

Idag har vi varit med min pappa och syster ute på högmarsö och fixat med misans projekt där ute, satt upp gardiner, sänglampa å en ny säng som överraskning till hennes kille kär han kommer hem från USA, det blev superfint! Freja var dock inte sitt gladaste jag utan skrek för hon frös och var trött så den här mamman fick ge sig ut på en promenad medan de andra fixade och trixade, inte fy skam att få promenera på en ö i skärgården där alla sommarhus gapar tomma och stillheten är alldeles underbar.

När jag kom hem hade Tobbe lagat en fantastisk middag och köpt blommor, jag är så otroligt bortskämd av min fina kille. 
Vi har börjat handla mat på mathem.se och de är helt fantastiska, deras råvaror håller fantastisk kvalitet och vi känner verkligen skillnaden när vi lagar. Vi har börjat försöka äta mer ekologiskt och man märker verkligen skillnaden i kvalitén på maten, härligt!

Den här veckan har även Freja fått börja smaka på lite mat, hittills har vi hunnit med morotspure med palsternacka och äpple, lite mosad potatis och nån fingerspets med brunsås. Det är jättekul att se hennes reaktioner och hon verkar gilla det hittills. I tisdags när vi var på mammaträff satt den lilla skiten helt själv utan stöd i typ 2 min och hela gruppen satt bara å gapade, ja jag med för de har hon inte gjort innan, fyra månader och sitter utan stöd... Var ska detta sluta!

Imorgon ska vi fixa med inbjudningarna till frejas namnfest som finaste finaste Jessie gjort och sen ska vi in till staden för att leta lite saker till lillfisen, hon behöver varma tröjor och raggsockor till påskfirandet på Gotland.
Nu ska vi sova, puss på er!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0